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tout le cours de ſa vie, de faire tort, ou deſplaiſir à perſonne, ny de fait, ny de volonté. Car c’eſt vne pauure conſolation que celle dont les fols de ce temps font eſtat en leur vieilleſſe, ſe vantans d’eſtre bien diſpoſez à la mort, pource qu’il n’y a plaiſir, ne volupté, dont ils n’ ayẽt fait eſſay, ou parce qu’ils ont fort voyagé, ou d’autant que tous les honneurs & dignitez de leurs païs leur ont paſsé par les mains. La raiſon eſt, que tant de belles qualitez ne font pas l’homme de bien, & ne luy rendent point l’eſprit plus ſage, ne plus heureux, ny mieux diſpoſé à ſupporter conſtamment les aduerſitez. Ceux qui ont eu tous leurs aiſes en ce monde ſans rechercher ce qui fait pour le ſalut de l’ame, qui ſe ſont donnez du bon temps, qui ont eu de grands honneurs : ceux-là ont beaucoup de peine à mourir, & ne peuuent quitter ce monde qu’auec vn extreme regret & deſplaiſir : & eſtans en cette agonie, ils ſe ſentent merueilleuſement tourmentez d’apprehenſion des ſupplices propoſez aux meſchans apres cette vie és enfers, & ſont contraincts d’ entrer en conte auec eux-meſmes, & de faire vne reueuë & recherche de toute leur vie paſſee. S’ils n’y trouuent rien de bien, ny ſelon Dieu, ils ne tombent pas en vn ſomne doux, mais bien en de grandes perplexitez & angoiſſes d’eſprit, & meurent, comme dés lors commençans leur enfer. C’eſt à bon droit qu’Orphee faict ſeoir ſur le throſne de Iupiter Eunomie, comme vne bonne loy (ſelon que le mot le ſignifie) ou Iuſtice, comme auctrice de tout heur & felicité, ainſi que teſmoigne Demoſthene au Plaidoyé d’Ariſtogiton : Apres auoir connus toutes ces couſtumes, c’eſt auiourd’huy que vous deuez faire vn bon & equittable iugement, et ſur tout reſpecter Eunomie, amie d’equité, qui tient en ſa garde & protection chaque ville et prouince : et cette inexorable et venerable Iuſtice, laquelle Orphee, de qui nous tenons nos ſaintes ceremonies, dit eſtre aßiſe au throne de Iupiter, & eſpier toutes les actions des hommes. Mõnoye de Ianus a deux visages, symbole de deux manieres de viure pratiquees ſous Saturne.D’autres ont eſcrit que Ianus fit battre de la monnoye auec vne marque à deux viſages, parce qu’apres qu’il eut receu Saturne chez luy, duquel il apprit la facon de viure auec plus d’humanité & de courtoiſie, & rendu les hommes plus affables, qui auparauant eſtoiẽt brutaux & ſauuages, on le tint pour vn Dieu & auteur de deux manieres de vie, veu que toutes deux s’eſtoient pratiquees de ſon temps : teſmoin Plutarque en la vie de Numa. D’autres auſſi tiennent que Iupiter empriſonna Saturne, & qu’il ne s’enfuit point. Platon eſt de cet auis en l’Euthyphron : Les hommes eſtimẽt (dit-il) que Iupiter ſoit le meilleur & plus iuſte de tous les Dieux, & neantmoins ils diſent qu’il mit ſon pere en priſon, parce que ſans droit & raiſon il deuoroit ſes enfans : & que cettuy-cy außi chaſtra ſon pere pour autre tel ſujet. Mais Homere au huictieſme de l’Iliade, ne dit pas que Iupiter ait empriſonné ſeulement ſon pere Saturne, mais auſſi Iapet ſon oncle, &

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