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Et que Iunon ſe fit vne Vache negine, Et Diane veſtit d’vne Chatte la mine. Elle fut anciennemẽt tenuë pour Royne des richeſſes : ce qu’auſſi tiẽt Ouide en l’Epiſtre de Pâris : en laquelle il introduit les trois Deeſſes agitees d’vne ſi ardente conuoitiſe d’emporter la pomme d’or : & chacune en particulier d’eſtre iugee la plus belle, que Iunon taſchoit à corrõpre ſon luge par promeſſes de Couronnes, de Sceptres, Royaumes, & toutes autres grandeurs & richeſſes. Minerue luy faiſoit ſi grand’feſte de vertu & de ſageſſe, qu’il fut long-temps en doute laquelle il deuoit prepoſer. Voyez le 23. ch. du 6. Liure Mais enfin Venus l’engeolla ſi chatoüilleuſement, que plus luxurieux qu’equittable, il donna ſentence en faueur d’elle. Quant aux Sacrifices qu’on ſouloit offrir à Iunon, c’eſtoit communément vne Geniſſe ou Vache blanche ; teſmoin Virgile au 4. de l’Æneide : —Vne couppe en ſon poing Prend la belle Didon, & le vin en eſpanche Emmy le front cornu d’vne Geniſſe blanche. Oïe pourquoy cõſacree à Iunon & à l’Inache.L’Oye fut conſacree à Iunon & au fleuue Inache ; parce que cet animal a cette proprieté de preſentir fort aiſément tout changement de temps, tant petit ſoit-il. Venus ſuſpendue en l’air par Iupiter.On dit que Iupiter ſouſpendit vne fois cette Deeſſe emmy l’air, au moyen des pantoufles d’aimant, que Vulcan luy fit pour ſe venger de l’iniure qu’il auoit receuë d’elle, & luy attacha ſous les pieds deux enclumes, luy garrottant les mains d’vne chaine d’or. Ce que voyans les autres Dieux, ils en furent tres-mal contens & ne la peurent neantmoins deſlier : comme luy reproche Iupiter au 15. de l’Iliade : Ne te ſouuient-il plus du temps que tu pendois Haut en l’air attachee, & qu’aux pieds tu auois Deux enclumes de fer, quand de chaines dorees Ie t’enfermay les mains eſtroittement ſerrees, Sans que rien peut diſſoudre ou rompre ce lien ? Les Dieux ſe depitoient au mont Olympien, De te voir emmy l’air penduë en cette ſorte, Sans pouuoir deſlier vne chaine ſi forte. Et lors ſi i’empoignois en fureur vn des Dieux, Traine ie le ruois hors la maiſon des cieux. Tant qu’à terre il rouloit comme vne piroüette, Demy-mort, eſpaſmé d’vne ſi longue traitte. C’eſt ce qu’a voulu dire cette chaine d’or, en laquelle eſtoient pendus tous les Dieux, taſchans de chaſſer Iupiter hors du Ciel, leſquels toutefois ſe trauailloiẽt pour neant, teſmoin Homere au 8. de l’Iliade : Ie vous conſeille ô Dieux, vne chaine d’or prendre, D’icy pendant en terre, & tous là bas deſcendre

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