qu’il eſt fort ſuject à changement. Elle fut auſſi nourrie par l’Ocean & Tethys, ou par les filles de la riuiere d’Aſterion, ou par les Nymphes de l’Ocean ; pource que l’air ſe fait principalement de la plus ſubtile partie des eaux : comme la terre, de leur plus groſſiere portion.
Cõment
Iunon eſt dicte mere de Vulcan, & d’autres.Elle engendra Vulcan, parce que l’air eſchauffé procree le feu ; ainſi que l’air froid & groſſier, l’eau : ce que Lucrece exprime au premier liure.
Et font en premier lieu qu’en vent le feu deuient, Dont s’engendre la pluye, & que d’icelle vient La terre ; & de rechef chaque choſe retourne De terre, l’humeur, l’air ; & le chaud qui l’entourne.
Elle eut auſſi Hebé & Mars, tant pource que la bonne temperature & diſpoſition de l’air eſt cauſe de l’
abondãce de toutes choſes ; qu’auſſi d’autant que l’air, par vn mouuement diuin, imprime és courage des hommes les ſemences des guerres & de diſcorde. Pourquoy elle eſt Deeſſe de joye, puberté, & des mariages.Ils l’ont encore tenuë pour Deeſſe de joye & de puberté, parce que l’air bien diſpoſé cauſe tout cela. De là vient ce vers :
Vien Bacchus donne-joye, & toy bonne Iunon.
Ce qu’en penſe Zezes ne me plaiſt pas, diſant que Mars & Hebé naſquirent de Iunon, d’autaut que les Princes deſirans faire la guerre à leurs voiſins ou autres eſtrangers, y ſont principalement induits par la ſalubrité & riche raport du pays qu’ils entreprennent de conquerir. On la nommoit Nopciere, Preſidente & commiſe des nopces & mariages, pource que la benignité de l’air ameine toutes choſes en lumiere. Pour meſme raiſon la creut-on auſſi eſtre Deeſſe des richeſſes. Pourquoi femme de Iupiter.Elle eſt femme de Iupiter, à cauſe que la chaleur ætheree agit ſur l’air meſme ; & parce que la plus haute partie de l’air approche le plus de la pureté celeſte, comme dit Ciceron au 2. de la nature des Dieux. Or l’air ſelon la doctrine des Stoïciens, interpoſé entre la mer & le Ciel, eſt conſacré à Iunon, ſœur & femme de Iupiter : dautant qu’il n’y a rien de ſi mol que luy. Pourquoi
trãsformee
en vache, & trompee par vn Coqu.Et pour cette moleſſe lors que les Dieux fuyans en Egypte de peur des Geants, ſe deſguiſerent en diuerſes formes, elle prit celle d’vne Vache, & fut trompee par vn Coqu, oyſeau mol & effeminé. Pourquoy penduë par Iupiter, & garrottee.Elle fut garottee par Iupiter, parce que l’air inferieur eſt par vne force naturelle
cõjoint
auec le corps ſuperieur, comme dit Platon au Timee. Les enclumes pendans en l’air, ſont l’eau & la terre, qui ſemblent pendre en l’air, veu que l’air nage ſur eux tous. Et tous les Dieux enſemble ne ſçauroient deliurer cette Iunon de telles chaiſnes ; d’autant que la puiſſance de Dieu eſt ſi grande, & vſe d’vn artifice ſi eſmerueillable pour conjoindre ces corps mondains, qu’il n’y a force, ny humaine, ny diuine, qui en puiſſe deſtacher ou diſſoudre pas vn, fors le Createur meſme qui les a façonnez. C’eſt cela meſme que ſignifie cette chaine d’or, qui eſt la