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& mouuement des corps celeſtes. Comme il faut entendre la generatiõ de Vulcan.Et Iunon quand elle pourroit ſubſiſter ſeule, ſans eſtre eſchauffee d’aucune force exterieure, ne ſçauroit neantmoins conceuoir de par ſoy aucun Vulcan, ny Mars, ny Hebé : d’autant que la chaleur en eſt l’ouuriere, & tient place de maſle en la generation des choſes naturelles. Parquoy quand on le prend pour ce corps tres-pur & ſublime, aſſauoir le feu, qui eſt le plus pur de tous les Elemens : on dit que Vulcan s’engendre de Iunon & de Iupiter, ou bien de l’air eſchauffé par le mouuement des corps celeſtes. Commẽt & pourquoy il fut chaſſé du Ciel.Son pere auſſi, ou (comme d’autres veulent) Iunon, le ietta hors du Ciel à cauſe de ſa deformité, d’autant que ce feu qui s’amaſſe és nües, attendu qu’il ſe fait de la plus lourde & groſſiere matiere, ſi l’on en fait comparaiſon auec celuy qui eſt plus haut, ſitué en la plus pure & haute region, eſt groſſier & difforme, & par maniere de dire ne merite pas le nom de feu : & pourtant on le renuoye vers les corps impurs (comme occupant vne place dont il eſt indigne) ce qui ſe fait tant par la force des corps d’enhaut, que par la nature meſme de l’air ſuperieur. Il ſeruit à Iupiter de ſage-femme pour enfanter Minerue d’autant que tous arts s’exercent par le feu, ſans l’vſage duquel ils ne peuuent produire aucun effect. On le feint eſtre boiteux, pource que le feu n’a point d’arreſt, ains chancelle touſiours de coſté ou d’autre : ou bien, d’autant que comme ceux qui ſont mal en iambes, ont beſoin de quelque baſton pour aſſeurer leur demarche : auſſi le feu appete touſiours du bois, ou autre telle matiere, pour la conſumer. Il chût en Lemne, qui luy fut dediee, auec ce coutau ſur lequel il fut precipité, à cauſe de la chaleur & ſterilité du lieu, tel qu’il ſemble que le feu y ait paſsé, ſi haut qu’il ne pouſſe aucune plante. Car la trop exceſſiue chaleur d’vne place, bruſle, & n’engendre rien. D’ailleurs, cette Iſle luy peut auoir eté conſacree, pource qu’elle eſt fort ſubiette aux tonnerres, & le feu veint premierement des nües & de la foudre, comme nous l’auons cy-deſſus appris de Lucrece. Raiſon de ſa nourriture par les Nymphes marines, & de la priſe de Iunon par ſes reſſorts.Tethys & les Nymphes marines le recueillirent & nourrirent, à cauſe que toute la maniere de ce feu ſe cueille de l’humeur, & ſe prend en iceluy. Et comme ainſi ſoit que la terre eſt la mere & nourrice de toutes richeſſes, il forge vne ſelle d’or, en laquelle par le moyen de certains reſſorts faits de ſon artifice, Iunon ſe treuue enlacee. Que demontre cela, ſinon que cette partie de l’air qui eſt la plus proche de la terre, & moins pure, n’eſt pas agitee par le mouuemẽt des corps celeſtiels, veu qu’elle eſt enfermee entre des montagnes, mais eſt par maniere de dire collee & attachee à la terre ? Car elle n’eſt pas aiſément ſubtiliſee par la vertu des corps d’enhaut, mais conſiſte comme font les eaux des eſtangs. Et de ſes femmes.Aglaië & Venus furent ſes femmes, parce que toutes choſes s’engendrent par chaleur & humeur bien proportionnees enſemble. Car Aglaië n’eſt rien que cette ioliueté & grande abon-dance

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