Vous visualisez actuellement un média autre que celui transcrit/à transcrire.
fuſt particulierement conſacré, on le couronnoit de Chien-dent, laquelle herbe on penſoit qu’il entretinſt la laiſſant prendre racine & s’eſpandre bien loing, faute d’eſtre rompuë & arrachee par la charruë, les laboureurs ayans à cauſe des guerres abandonné le plat pays & le labourage. Voyons maintenant ce qu’ils ont digne de memoire, caché ſous telles feintes. Expoſition phyſique de Mars.Pourquoy le font-ils eſtre fils de Iunon ? eſt-ce que Iunon ſoit Deeſſe des richeſſes, deſquelles procede enuie & querelle, comme il a eſté dit cy-deſſus, & que perſonne n’eſt riche que l’enuie & mal-vueillance ne luy facent continuellement la guerre ? Car qui eſt-ce qui voudra denoncer la guerre à vn pauure homme ? Tous ceux qui prennent les armes, cherchent touſiours quelque faux pretexte pour pallier leur deſſein : Mais ils n’ont garde d’en dire le vray ſujet, affin qu’on ne penſe point que pour peu de raiſon ils vueillent embler, ou ſe ſaiſir des ſeigneuries d’autruy. Car ſi l’on ne faiſoit point de guerre que pour le droit & l’equité, on ſe ruëroit ſeulement ſur les meſchans, ſans rien attenter ſur les biens & eſtats. Mars fut nourry parmy des nations barbares ſous la plage de Septentrion, leſquelles n’ayans pas le ſang bien digeré par la chaleur du Soleil, ſont ordinairement robuſtes & de haulte taille, mais de peu d’eſprit & de conſeil. Il eut pour nourrice Thero, qui ſignifie humeur ſauuage & pleine de fougue. Pourquoy Mars a eſté qualifié Dieu des guerres. Dauantage, Mars eſtant vn tyran, comme ſouloit dire Timothee ſelon Plutarque, à bon droit l’a-on qualifié aſſiegeur & deſtructeur de ville, au lieu que la Loy au contraire eſt la Roine de toutes villes, comme dit Pindare. Et Homere ne dit pas que Iupiter Roy & Pere de tout le monde ait donné aux Rois des engins & machines de batterie, ny des galeres ou armees nauales pour conſeruer & maintenir leurs Royaumes : mais les loix & l’equite, qui ont plus de puiſſance & de valeur que toute autre choſe. C’eſt pourquoy Mars n’auoit aucun certain domicile ny demeure aſſeuree, Iupiter commandant au Ciel, & ſur les Dieux & ſur les hommes. A ce propos Demoſthene au plaidoyé contre Ariſtogiton, dit que les loix, comme choſe tres-bonne & procedee de l’inuention des Dieux, gouuernent & conduiſent la vie des hommes, & que chaſque Eſtat ſe regle & conforme ſelon ce qu’elles ordonnent ; par le moyen deſquelles les gens de bien corrigent volontairement & de leur propre inſtinct ce qu’il y a de peruers & de corrompu en nature ; & contraignent les meſchans & les deſbauchez à fuir malgré eux, ce qui eſt mauuais & inique. Voicy ce qu’il en dict ; Toute la vie humaine (Seigneurs Atheniens) quoy qu’on demeure en vne grande, ou en vne petite ville, ſe gouuerne par nature et par loix. L’vn des deux, aſſauoir nature, eſt ſans ordre & ſans regle, et ſe cõporte ſelon le naturel de chacun. Mais les loix ſont choſe cõmune & ordonnee indifferẽment à toutes perſonnes pour ſe confirmer ſelon icelles. Si donc la Nature eſt mauuaiſe, elle donne bien ſouuent de

Conseils