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Se reſolut veſtir la ſemblance d’un Veau Pour d’Æole venteux la fille ainſi ſurprendre. Puis-apres comme il vint la forme humide prendre De la riuiere Enipe, & ſi bien en vſer Qu’il en pût aiſément rauir & abuſer La femme legitime à Aloüs coniointe, La rendant de ſes reins de deux enfans enceinte. D’autre part en Mouton mué on l’apperçoit Alors que Biſalpis il abuſe et deçoit. Derechef en Cheual, quand d’aimer il procure Cerés treſſant ſon chef de blonde cheuelure. Elle adiouſte à ſes traits comme ce meſme Dieu Reueſtit d’vn Cheual la forme en autre lieu Pour ioüir de l’amour de Gorgone Meduſe, Qui peu de temps aprés par ſon crime confuſe, De Coleuures hideux ſentit ſon chef voilé, Duquel trenché naſquit ce beau Cheual ailé. Puis comme il s’equippa d’vne forme Dauphine Pour auoir Melantho d’vne cautelle fine. Voila les prificipaux points que les Anciens nous ont laiſſez en leurs memoires touchant Neptun : Voyons maintenant quel proffit nous en pourrons tirer. Expoſition naturelle de la Fable ſuſdite.Ciceron au premier liure de la nature des Dieux, ſuiuant l’aduis de Chryſippe, dit que Neptun eſt l’air qui s’eſpand ſur la mer, neantmoins on ne nommoit pas ſeulement du nom de Neptun cet air là, mais auſſi l’Element meſme de l’eau : & quelquefois cet eſprit & entendement diuin eſpanché ſur la mer, & preſeruant de corruption toute la nature & maſſe de l’eau ; qui neſtoit autre choſe que l’ame diffuſe des Elemens, comme elle eſt és animaux & plantes. Car dés qu’elle fait ſa retraitte, ſoit vne harmonie & proportion, ou bien vn nombre ſe mouuant ſoy-meſme, ou vne eſſence diuine & immortelle, il faut neceſſairement que le corps vienne à ſe corrompre. Et pourtant encore qu’il ne nous ſemble pas que les Elemens ayent vie, ſi eſt-ce que par vne certaine vertu & puiſſance diuine qui les preſerue de ruine, ils ſont ſi bien meſlez & peſtris enſemble, que par le moyen d’icelles ils ſont entretenus & conſeruez en leur eſtre. Les Anciens ont nommé cette vertu diuine, au ciel Iupiter, en l’air Iunon, en l’eau Neptun ; & chaque partie d’iceux a eu quelque nom de Dieu. Que Neptun ait eſté ſecrettement ſouſtrait à la gloutonnie de Saturne, & que c’eſt que Saturne, & par quel moyen les Elemens ont eſté garantis contre la cruauté de ce Dieu, ie croy que nous l’auons ſuffiſamment declaré en Iupiter & Saturne. Pourquoy l’on donne Arno pour nourrice à Neptun.Mais pourquoy a-il eſté nourry par Arno ? parce que ceux qui voyagent ſur mer apprennent aſſez

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